مادر و کودک

بالش بارداری چیست؟ چه فوایدی دارد؟ آشنایی با انواع بالش بارداری

یکی از دوران شیرین، هیجان انگیز و مهم زندگی خانم ها دوران بارداری آن ها است که امروزه با طراحی وسایل راحتی استراحت و آرامش لازم را برای مادران فراهم کرده است؛ در این مقاله قصد داریم تا شما را با بالش بارداری و ویژگی های آن آشنا کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

بالش بارداری چیست؟

دوره بارداری بیشتر از هر زمانی باید به بدن خود برسید چرا که بدنتان دچار تغییراتی شده و شما برای 9 ماه حمل فرزند خود باید آمادگی لازم بدنی را داشته باشید. یکی از بزرگ ترین دغدغه های مادران باردار خواب شان است که بسیار دشوار است. مادران در دوران بارداری بیش از هر زمانی به استراحت نیاز دارند و به ناچار ساعات زیادی از روز را دراز کشیده و می خوابند. بالش بارداری به صورت خصوصی برای همچین مواقعی طراحی شده است تا با شکل مناسب خود مادران را از کمر درد و بدن درد نجات دهد.

این بالش تفاوت زیادی با بالش های معمولی ندارد اما تاثیر بسیار زیادی روی شما خواهد داشت؛ این بالش به گونه ای طراحی شده تا از تمامی قسمت های بدن تان محافظت کند. بدین ترتیب خوابی آرام و بی دغدغه خواهید داشت. اگر به ظاهر آن دقت کنید وجود انحناهای مناسب تمامی قوس های بدن از جمله کمر، گردن، ستون فقرات، لگن و دیگر قسمت های بدن مادر را در بر می گیرد. تا خوابی آسوده داشته باشید.

مزایای بالش بارداری

1.تسکین دردهای بدن

یکی از مشکلات و بیماری های بانوان باردار درد های بدن مخصوصا نواحی کمر، گردن، استخوان ها، پا و .. است. در حالت عادی این درد ها طبیعی است و ناشی از اضافه وزن و تغییرات هورمونی بدن است؛ که تمامی بانوان باردار آن را تجربه می کنند. یکی از کارهایی که باعث کاهش درد می شود استراحت و خواب با استفاده از بالش مخصوص بارداری است.

2. تقویت جریان خون دربدن

بانوان باردار از ماه 5 به بعد دیگر نمی توانند به هر طرفی که می خواهند بخوابند؛ خوابیدن به پهلو می تواند درد های شما را کاهش دهد و باعث تقویت گردش خون شود. استفاده از بالش پهلو به شما کمک می کند تا دیگر احساس ناخوشایندی نداشته باشید.

بالش بارداری

3. بهبود وضعیت خواب

شما با استفاده از این بالش می توانید خواب آرامی را تجربه کنید و از شر کم خوابی و اختلال خواب در بارداری هایتان راحت شوید. این بالش ها بسیار نرم هستند و لطافت آن را نمی توانید فراموش کنید.

4. امکان استفاده از آن برای بعد از زایمان

یکی دیگر از مزایای این بالش استفاده از آن برای طولانی مدت است. ضمن اینکه شما در دوران بارداری از این بالش استفاده می کنید پس از زایمان نیز می توانید از آن استفاده کنید. شما می توانید برای دوران شیردهی نیز از این بالش استفاده کنید چرا که بدن تان هنوز ترمیم نشده و به راحتی نمی توانید خم و راست شوید؛ استفاده از این بالش می تواند به شما در انجام امور مربوط به نوزادتان کمک کند.

5. کاهش فشار به جنین

بسیار واضح و روشن است که شما می توانید با استفاده از این بالش ها خواب راحت و آرامی داشته باشید و در نتیجه زمانی که بدن تان در بهترین حالت قرار بگیرد فشار کمتری به جنین شما وارد می شود و در نتیجه نوزاد سالمی خواهید داشت. لازم است بدانید بی توجهی به این نکته می تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد.

6. رسیدگی به کار ها

این بالش فقط مخصوص خواب نیست شما با استفاده از این بالش فشار را از بدن تان کم می کنید و در نتیجه اعصاب تان آرام می شود و تنش عصبی تان کاسته می شود. شما می توانید به راحتی از این بالش استفاده کنید و در کنار آن به مطالعه، دورکاری و … بپردازید.

انواع بالش بارداری

اگر قصد خرید بالش بارداری را دارید باید به شما بگوییم که امروزه این صنعت با تنوع بسیار زیادی روبه رو شده است و شما می توانید در طرح ها و اندازه های مختلف این بالش را خریداری کنید. شاید کمی انتخاب برایتان سخت باشد در اینجا ما برایتان انواع مدل ها را بیان می کنیم تا در انتخاب تان بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

بالش بارداری مدل C: همانطور که از اسمش پیداست این بالش شکل C است و از شکم، کمر و پهلوهای شما محافظت می کند تا خواب آرام و عمیقی داشته باشید. این بالش کمر و باسن شما را تراز می کند و به بهبود خواب تان کمک می کند.

C

بالش بارداری مدل U: این بالش ها طراحی منحصر به فردی دارد و به دلیل اندازه بزرگ آن از تمامی اندام های بدن تان محافظت می کند. این بالش ها کمی جا گیر هستند اگر بارداری سخت و خاصی را تجربه می کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از این بالش است. این بالش از کمر و گردن شما حفاظت می کند و باعث خوابی آرام در مادر می شود.

بالش بارداری

بالش بارداری مدل l: این بالش ها بلند هستند و گاها هم قد مادر خریداری می شود چرا که لای پای مادر قرار می گیرد و باعث می شود بدن در یک راستا قرار بگیرد و در نتیجه فشار کمتری به کمر مادر وارد می شود.

بالش بارداری مدل J: این بالش شباهت زیادی به مدل U دارد اما به اندازه آن نمی تواند از لگن، کمر و گردن مادر مراقبت کند. معمولا این بالش به مادرانی که عادت دارند به پشت بخوابند بسیار توصیه می شود تا خواب آرامی را تجربه کنند. این بالش به مادر کمک می کند تا عادت کند به پهلو بخوابد.

J

بالش WEDGE: از این بالش ها به عنوان کوسن بارداری نیز استفاده می کنند چرا که کوچک ترین بالش برای بانوان باردار است. این بالش ها به صورت دایره و یا مثلثی شکل در بازار عرضه می شوند و شما می توانید پس از زایمان نیز از آن استفاده کنید. سایز کوچک این بالش ها به شما کمک می کند تا در هر زمان و مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید. این بالش را می توانید در زیر شکم، زیر پا، پشت کمر و .. بگذارید تا خوابی آرام داشته باشید.

بالش بارداری

از چه زمانی باید از این بالش استفاده کرد؟

زمان مناسب برای استفاده از این بالش در مادران متفاوت است اما از زمانی که درد کمر مادر شروع می شود می توانید از این بالش ها استفاده کنید یا زمانی که احساس کردید هنگام خواب به سختی می توانید پوزیشن خود را عوض کنید. معمولا از هفته 20 بارداری که شکم مادر شروع به بزرگ شدن می کند و جنین در حال رشد است می توانید این بالش را تهیه و از آن استفاده کنید. اما توجه داشته باشید این بالش را از جای معتبر خریداری کنید تا از تمیزی و کیفیت آن مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا