راهنمای خرید

بهترین روغن بچه برای ماساژ نوزاد

پوست نوزادان و کودکان آنقدر لطیف و حساس است که برای مراقبت از آن باید از محصولاتی با کیفیت و عالی استفاده کرد. بسیاری از مادران از خواص و فواید روغن مخصوص بچه ها اطلاع داشته و از بهترین روغن بچه برای ایجاد نرمی و رطوبت در پوست کودک خود استفاده می کنند. روغن بچه یکی از محصولاتی است که از گذشته تا کنون تولید می شده و افراد زیادی حتی بزرگسالان نیز از آن استفاده می کنند. اما اینکه ترکیبات موجود در این روغن چیست و از چه موادی برای تولید آن استفاده شده است و این که کدام روغن بچه برای ماساژ مناسب است موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

روغن بچه چیست؟

بهترین روغن بچه

روغن بچه، روغنی است که از آن برای مرطوب کردن پوست کودک به خصوص نوزادان استفاده می کنند. به دلیل این که در نوزادان هنوز غدد چربی به طور کامل رشد پیدا نکرده است، با استفاده از موادی مانند روغن بچه اقدام به تامین رطوبت و چربی مورد نیاز پوست آن ها می کنیم. ماساژ دادن برای کودکان و نوزادان فواید بسیار زیادی داشته و به آرامش بیشتر و رشد بهتر آن ها کمک زیادی می کند البته اگر روش صحیح ماساژ نوزاد را بدانید. از روغن بچه معمولا برای ماساژ دادن کودک استفاده می کنند.

بهترین روغن بچه از ترکیب مواد مختلفی تشکیل شده است. برخی از آن ها دارای عصاره های مختلفی مانند لاوندر، آلوئه ورا، اسطوخودوس و غیره می باشند که هم می توانند فوایدی برای پوست داشته و هم رایحه ای آرامش بخش داشته باشند. ویتامین های مختلف از جمله ویتامین های خانواده E، B و C نیز در این روغن ها موجود هستند. برای تولید این روغن ها از گیاهانی مانند بادام، زیتون، نارگیل، جوجوبا، آفتابگردان و غیره در کنار روغن های معدنی مانند پارافین مایع و وازلین استفاده می کنند.

همانطور که می دانید روغن بادام و زیتون فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. به طور کلی می توان گفت در تولید و ساخت روغن های بچه بیشتر از این روغن های گیاهی استفاده شده و تقریبا دو درصد از اسانس ها و عصاره ها استفاده می کنند. آنتی اکسیدان های طبیعی زیادی نیز در این روغن وجود دارد که می تواند از پوست نازک و حساس کودک در برابر آسیب های محیطی مراقبت کند.

فواید استفاده از روغن بچه برای کودک

همانطور که می دانید روغن بچه فواید زیادی نه تنها فقط برای کودکان بلکه حتی برای بزرگسالان نیز دارد. اولین و مهمترین فایده استفاده از روغن بچه برای کودکان، تامین رطوبت و چربی مورد نیاز پوست آن ها است. پوست نوزادان بسیار نازک و حساس بوده و در اکثر موارد با مشکل پوسته پوسته شدن همراه است. جالب است بدانید PH پوست کودکان و نوزادان حالت اسیدی دارد. بنابراین زمانی که پوست آن ها در تماس با آب قرار بگیرد، ممکن است دچار واکنش هایی مانند قرمزی و سوزش شود.

با استفاده از روغن بچه می توانید لایه ای محافظ بر روی پوست کودک ایجاد کرده تا از این عوارض جلوگیری کنید. قرار گرفتن بعضی از قسمت های بدن نوزادان و کودکان در زیر پوشک نیز می تواند موجب حساسیت، قرمزی و ساییدگی پوست شود. با استفاده از روغن بچه می توانید از این موضوع نیز جلوگیری کنید. بنابراین اگر بخواهیم فواید بهترین روغن بچه را به صورت موردی بیان کنیم، این فواید عبارتند از:

  • تامین رطوبت و چربی پوست کودک به خصوص بعد از حمام
  • مناسب برای ماساژ دادن بدن کودکان و بزرگسالان
  • رفع التهابات، ساییدگی ها و پوسته پوسته شدن های طبیعی بدن نوزادان
  • ویتامین E موجود در آن کمک به تولید کلاژن در پوست می کند.
  • درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و خشکی زیاد پوست

مضرات استفاده از روغن بچه

با توجه به موادی که در ترکیبات این محصول وجود دارد، می توان گفت استفاده درست و به اندازه از آن به هیچ عنوان تاثیر منفی بر روی پوست کودکان نخواهد داشت. اما برای احتیاط بیشتر بهتر است از مقدار کمی از آن بر روی پوست کودک استفاده کرده و سعی کنید مدت زمان زیادی بر روی پوست باقی نماند. بهتر است بعد از چند ساعت کودک را حمام کنید.

از طرفی زمانی که روغن بچه بر روی پوست کودک قرار دارد، بهتر است کودک در معرض تابش مستقیم نور خورشید به مدت طولانی قرار نگیرد. برخی از بزرگسالان نیز از روغن بچه استفاده می کنند. بزرگسالان باید توجه داشته باشند بهتر است مدت طولانی این مواد بر روی پوستشان قرار نگیرد. زیرا ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست و بروز جوش و آکنه بر روی پوستشان شود.

طریقه استفاده از روغن بچه برای کودک

روش صحیح ماساژ شکم

استفاده از روغن بچه به دلایل زیادی مورد استقبال همه مادران قرار گرفته است. حتی افراد بزرگسال نیز به دلیل این که این ماده تاثیرات منفی ندارد، از آن برای کارهای مختلفی از جمله ماساژ استفاده می کنند. استفاده از روغن بچه نیز بسیار راحت بوده و دستورالعمل خاصی ندارد. در هنگام استفاده مقدار مناسبی از آن را بر روی دستتان بریزید و به آرامی به قسمت های بدن کودک بمالید.

البته توصیه می شود در مقدار استفاده از روغن بچه دقت داشته باشید. درست است که این ماده ضرری برای پوست ندارد اما میزان زیاد آن باعث افزایش مقدار چربی پوست بدن کودک شده و می تواند عاملی برای تجمع چربی ها و باکتری ها شود. توجه داشته باشید که این روغن حاوی موادی مانند ضد آفتاب ها نیست. بنابراین تصور نکنید که روغن بچه می تواند از پوست کودکتان در برابر تابش نور آفتاب محافظت کند.

حتی در مواردی باعث آفتاب سوختگی و تیره شدن رنگ پوست کودکان نیز می شود. با توجه به ترکیبات و نوع مواد اولیه ای که در تولید روغن بچه به کار رفته است، این روغن هیچگونه حساسیتی برای افراد به وجود نمی آورد. اما باز هم برای احتیاط می توانید ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی دستان کودک تست کنید تا از عدم ایجاد آلرژی و حساسیت مطمئن شوید.

بهترین زمان استفاده از روغن بچه بعد از حمام است. البته باید به مقدار مناسب بر روی پوست استفاده کرده تا از چربی زیاد پوست جلوگیری کند. جالب است بدانید ترکیبات موجود در روغن بچه آبگریز هستند. یعنی به راحتی با آب پاک نمی شوند. برای پاک کردن و تمیز کردن پوست از روغن بچه، ابتدا باید با یک دستمال روغن موجود را برداشته و پاک کرده و سپس اقدام به شستشوی محل مورد نظر کنید.

قیمت و خرید روغن بچه

شرکت ها و برند های مختلفی در زمینه تولید روغن بچه فعالیت می کنند. شرکت هایی مانند فیروز، سی گل و پنبه دانه از جمله معروف ترین شرکت های ایرانی در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست نوزادان از جمله روغن بچه هستند. با توجه به نوسانات بازار و تغییرات سریع قیمت ها ما در این مطلب نمی توانیم عدد ثابتی را به عنوان قیمت این محصول بیان کنیم.

برای اطلاع از قیمت و خرید روغن بچه مرغوب می توانید به فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی، داروخانه ها و غیره مراجعه کنید. از طرفی امکان خرید غیر حضوری و آنلاین از فروشگاه های مختلف نیز فراهم شده است. با خرید آنلاین این محصول به راحتی می توانید محصول مورد نظرتان را خریداری کرده و در زمان مقرر در مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید. دقت داشته باشید از فروشگاه ها و سایت هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا