راهنمای خرید

تخت نوزاد دو منظوره چیست و چه مزایایی دارد؟

سرویس خواب مهمترین وسیله در بین تمام وسایل سیسمونی نوزادان محسوب می شود. همانطور که می دانید مساله جدا کردن اتاق کودک از والدین و خواب مستقلانه کودک در اتاقی جداگان مسئله بسیار مهمی است. بنابراین بهتر است از همان نوزادی به فکر اتاقی جداگانه با وسایل و تجهیزات جداگانه برای خواب کودک خود باشید. همه خانواده ها از ابتدا برای کودک خود سرویس خواب مجزا تهیه می کنند. تا در زمان مناسب کودک از این وسایل استفاده کند. تخت دو منظوره نوزاد نیز یکی از وسایلی است که امروزه بسیار رایج شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ما در این مطلب قصد داریم در مورد تخت دو منظوره نوزاد و ویژگی های منحصر به فرد آن و همچنین نکات مهم برای خرید این نوع از تخت و سرویس خواب با شما صحبت کنیم. چنانچه در گیر و دار خرید سیسمونی و یا سرویس خواب برای فرزند خود هستید، خواندن این مطلب را تا پایان از دست ندهید.

تخت دو منظوره نوزاد چیست؟

به طور کلی تخت های مورد استفاده برای کودکان به سه دسته تقسیم می شوند: تخت های مناسب برای دوران نوزادی، تخت های نوجوان و تخت های دو منظوره. تخت دو منظوره نوزاد یکی از وسایلی است که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه بوده و کودک می تواند به مدت طولانی از آن استفاده کند. با توجه به رشد سریع نوزادان، بسیاری از وسایل فقط برای مدت محدودی کاربرد دارند ولی تخت دو منظوره را می توان تا سالیان سال و تا سن نوجوانی استفاده کرد.

سرویس خواب های دو منظوره نوزاد تفاوت خاصی با سرویس های عادی و معمولی ندارند. همه آن ها شامل پاتختی، شلف، کمد و تخت هستند اما مهمترین تفاوت و اساسی ترین فرق آن ها با یکدیگر در مدل تخت آن ها است. تخت دو منظوره نوزاد به گونه ای طراحی شده که بعد از بزرگ شدن و رشد قدی کودک می توان آن را تبدیل به تخت نوجوان کرد. در ابتدا این تخت دارای کشو های کوچک در اطراف خود برای قرار دادن وسایل مختلف مانند لباس ها و اسباب بازی های کودک است.

در دو طرف تخت هم نرده هایی برای حفاظت از نوزادان و جلوگیری از افتادن آن ها وجود دارد. بعد از مدتی عموما در 4 یا 5 سالگی به دلیل رشد سریع قدی کودکان عملا این تخت ها دیگر مورد استفاده نخواهند بود. مگر این که دو منظوره باشند. در این صورت می توانید نرده ها و کشوهای اطراف آن را برداشته و تخت را به تخت نوجوان تبدیل کنید. با این کار کودک به راحتی درون تخت جای خواهد گرفت و دیگر پاهایش اذیت نخواهند شد. از طرفی بعد از این سن احتمال افتادن کودک از تخت بسیار کم می شود و دیگر نیاز به نرده یا حفاظ برای نیفتادن کودک از تخت نیست.

تخت دو منظوره نوزاد

نکات مهم برای انتخاب تخت دو منظوره نوزاد

تخت دو منظوره نوزاد

تخت های دو منظوره نوزادان در شکل ها طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. در هنگام خرید این وسیله باید به سایر وسایل کودک خود توجه داشته باشید. رنگ اتاق، رنگ پرده ها و سایر اجزای اتاق کودک شما می تواند کمک زیادی در انتخاب رنگ و طرح مورد پسند شما کنند. همچنین باید در کنار زیبایی ظاهری به کیفیت تخت دو منظوره نوزاد توجه کنید.

به دلیل این که به مدت طولانی و تا سنین نوجوانی قرار است از این تخت استفاده شود، پس باید از جنس و کیفیت خوبی برخوردار باشد. این محصول با استفاده از مواد مختلفی مانند چوب های ام دی اف، لترون و غیره ساخته می شوند که هر کدام کیفیت و طول عمر مخصوص به خود را دارند. دقت داشته باشید هم در مورد تخت دو منظوره نوزاد و هم سایر وسایل مانند کمد، کشو و غیره به ضمانت و گارانتی محصول توجه کنید.

محصولاتی را خریداری کنید که ضمانت مرجوعی داشته باشند و یا حداقل از خدمات پس از فروش برخوردار باشند. در هنگام انتخاب بین مدل های مختلف به استاندارد های تخت نوزاد و نوجوان توجه کنید. استاندارد هایی مانند ابعاد و اندازه تخت، فرم لبه های آن و غیره را مدنظر قرار دهید. همچنین در هنگام خرید سعی کنید طرح های ساده با رنگ های خنثی را انتخاب کنید.

به دلیل این که این نوع از تخت ها به مدت زیادی مورد استفاده قرار می گیرند، انتخاب طرح های ساده همیشه زیبایی خاص خود را خواهد داشت. برخی از انواع تخت های دو منظوره طوری طراحی شده اند که حالت گهواره ای هم دارند و برای خواباندن نوزادان بسیار کاربرد دارند. انتخاب این مدل از تخت ها کاملا بستگی به نظر شخصی افراد و کاربردشان دارد.

قیمت و خرید تخت دو منظوره نوزاد

تخت دو منظوره نوزاد نیز مانند همه وسایل و تجهیزات اتاق کودک دارای قیمت های متنوعی بوده که این قیمت ها به عوامل مختلفی بستگی دارند. برند و شرکت تولید کننده سرویس خواب دو منظوره، نوع چوب و متریال به کار رفته در تولید آن، تعداد کشو ها و کمدچه های همراه با آن و غیره از عوامل تاثیرگذار بر قیمت محصول مورد نظر شما هستند.

ما در این مطلب به دلیل نوسانات بازار و همچنین مدل های متنوع، نمی توانیم عدد و نرخ ثابتی را برای این نوع وسیله در اختیارتان قرار دهیم. برای اطلاع از قیمت و خرید تخت دو منظوره نوزاد، می توانید به فروشگاه های سیسمونی و وسایل کودک و نوجوان مراجعه کنید. البته تمامی شرکت های تولید کننده این وسایل دارای سایت هایی برای فروش اینترنتی محصولات خود هستند.

با مراجعه به سایت این شرکت ها می توانید طرح مورد نظر خود را در ابعاد متناسب با اتاق کودک خود سفارش دهید. تعداد قطعات همراه با تخت دو منظوره نوزاد را کم یا زیاد کرده و تغییرات دیگری را اعمال کنید. همه این تغییرات می توانند در بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت نهایی محصول مورد نظر موثر باشند.

با مراجعه به این سایت ها می توانید به راحتی اقدام به خرید اینترنتی و غیر حضوری این محصولات کرده و به راحتی محصول مورد نظر خود را به شکل و طرح دلخواهتان در محل و زمان مورد نظرتان تحویل بگیرید.

تخت دو منظوره نوزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا