دیگر مقالات

جشن تعیین جنسیت نوزاد را چگونه برگزار کنیم؟ ایده های خلاقانه و نکات مهم

یکی از هیجان انگیزترین مراسمی که معمولاً والدین در دوران بارداری برگزار می‌کنند، جشن تعیین جنسیت نوزاد است. معمولا والدین برای برپا کردن این جشن و اطلاع از جنسیت نوزاد هیجان زیادی را تجربه می‌کنند. برای اینکه بتوان افراد حاضر در این مراسم را سوپرایز کرد، معمولاً ایده ‌های خاص و خلاقانه ‌ای پیشنهاد می شود. والدین برای ثبت خاطرات شیرین این دوران، به جشن تعیین جنسیت اهمیت زیادی می ‌دهند. اگر شما هم قرار است به تازگی پذیرای یک عضو جدید در خانواده خود باشید و در انتخاب ایده برای جشن تعیین جنسیت مشکل دارید، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. ما تصمیم داریم با ارائه چند ایده ناب برای برگزاری این جشن شما را همراهی کنیم.

جشن تعیین جنسیت نوزاد را چگونه برگزار کنیم؟

جشن تعیین جنسیت نوزاد یکی از مراسمی است که دوران بارداری و قبل از تولد نوزاد را هیجان انگیزتر و به یادماندنی ‌تر می‌کند. در این جشن قرار است دوستان، آشنایان و حتی در مواردی پدر و مادر طبق روش خاص و به شکلی خلاقانه از جنسیت نوزاد مطلع شده و غافلگیر شوند. تمام جذابیت این جشن دقیقاً به موضوع سوپرایز شدن افراد مربوط می ‌شود.

اینکه هر فردی در ابتدای جشن در مورد جنسیت نوزاد حدس و گمان ‌هایی بزند و در نهایت به انتظار مشاهده نتیجه سونوگرافی باشد، ساعاتی خوش و فرحبخش را ایجاد می‌کند. پیشرفت تکنولوژی و حضور علم سونوگرافی باعث شده تا والدین بتوانند چنین مراسم و جشنی را برپا کرده و لحظاتی خوش را برای خود و عزیزانشان رقم بزنند.

جشن تعیین جنسیت ابتدا در سال 2000 میلادی در کشور آمریکا در میان مردم رایج شد. پس از گذشت مدت زمانی و انتشار ویدیوها و تصاویر مربوط به این جشن در دنیا، دیگر کشورها نیز از این روش برای تعیین جنسیت نوزاد استقبال کردند. بسیاری از والدین ایرانی در سال ‌های اخیر اقدام به برگزاری این جشن می کنند و تمایل دارند به این شکل جنسیت فرزند خود را به دوستان و آشنایان اعلام کنند.

اما اینکه این مراسم چگونه برگزار شود و چه مواردی در آن رعایت گردد، موضوع مهمی است که افراد قبل از تدارک تجهیزات و امکانات لازم برای جشن به آن فکر می‌کنند. معمولاً جنسیت نوزاد توسط پزشک تعیین شده و بدون اینکه والدین و دیگر افراد فامیل از آن مطلع شوند درون یک پاکت قرار می‌گیرد. این پاکت به دست فردی می‌ رسد که مسئول تدارکات و برگزاری جشن است. فرد مورد نظر با توجه به ایده تعیین جنسیت نوزاد، برنامه ‌ریزی می‌کند که به چه ترتیبی این موضوع را در روز موعود به افراد حاضر در جشن اعلام کند.

ایده‌ های خلاقانه برای جشن تعیین جنسیت نوزاد

اگر شما هم به دنبال ایده ‌های خلاقانه برای برپایی جشن تعیین جنسیت هستید، بایستی موارد متعددی را برای تدارک این جشن در نظر بگیرید. شما باید برای مراسم یک مکان مخصوص را انتخاب کنید. این مکان می ‌تواند هم در خانه و هم در یک فضای باز و در دل طبیعت باشد. حال لازم است با توجه به وسعت محیط، لوازم تزیینی و تم جشن جهت تزیین کردن فضا را تهیه کنید.

در صورتی که از مجموعه‌ های متخصص در این زمینه کمک بگیرید قطعاً تزیینات به شکلی کاملاً حرفه ‌ای و جذاب انجام خواهند شد. این جشن قطعاً به لوازم پذیرایی از مهمانان، انواع بادکنک رنگی، لوازم دارای جنسیت، موزیک شاد، کاغذهای رنگی و… نیاز خواهد داشت. علاوه بر این موضوع، بسته به اینکه ایده شما برای جشن تعیین جنسیت نوزاد چه باشد، می ‌بایست از تجهیزات مخصوص دیگری نیز استفاده کنید. در ادامه با معرفی چند ایده خلاقانه، با لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای این جشن نیز آشنا خواهیم شد.

کیک تعیین جنسیت

کیک تعیین جنسیت

یکی از ضروری ‌ترین و مهم ‌ترین بخش هر جشن و مراسمی، بخش برش کیک است. شاید با خود بگویید چرا جشن تعیین جنسیت نوزاد به کیک نیاز دارد؟ این کیک به صورت اختصاصی و ویژه برای این جشن تهیه می ‌شود و کاربرد آن با دیگر کیک ‌ها کمی تفاوت دارد. با استفاده از این کیک هم می ‌توان به شکلی ویژه و منحصر به فرد جنسیت کودک را به افراد حاضر در جشن اعلام کرد و هم یک پذیرایی درست از میهمانان داشت.

کیک با طعم بی ‌نظیر خود کام میهمانان را شیرین می‌کند و می ‌تواند به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز به شمار رود که در کنار انواع نوشیدنی یا چای سرو می ‌شود. خب اما تفاوت این کیک با کیک ‌های معمولی در چیست؟ معمولاً شیرینی پزها و تولید کنندگان کیک تعیین جنسیت، لایه‌ های داخلی آن را با توجه به جنسیت نوزاد به رنگ ‌های مختلفی در می ‌آورند.

دو رنگ صورتی و آبی جزء رنگ ‌های رایج در جشن ‌های تعیین جنسیت هستند که رنگ صورتی برای اعلام دختر بودن جنین و رنگ آبی برای اعلام پسر بودن جنین به کار می ‌روند. سپس لایه ‌های رنگی به وسیله مواد تزیینی مانند خامه، دراژه شکلاتی، تکه ‌های میوه و… پوشانده می‌ شوند. در نهایت والدین پس از برش زدن کیک به صورت همزمان متوجه خواهند شد که جنسیت نوزاد چیست.

کاپ کیک

کاپ کیک تعیین جنسیت

کاپ کیک ‌ها نیز یکی از خوراکی ‌های خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان در جشن تعیین جنسیت نوزاد هستند که می ‌توانند در طعم ‌ها و مزه ‌های مختلف آماده شوند. این کاپ کیک ‌ها هم در تزیین و میز آرایی جشن نقش مهمی دارند و هم می ‌توان از آن ها برای بخش تعیین جنسیت نوزاد استفاده کرد.

البته تفاوت کاپ کیک ‌ها این است که معمولاً تمامی افراد حاضر در جشن می ‌توانند به صورت همزمان و جداگانه با زدن یک گاز روی کاپ کیک متوجه جنسیت نوزاد شوند. نحوه درست کردن کاپ کیک نیز مانند کیک به این گونه است که جنسیت نوزاد با رنگ صورتی یا آبی و از طریق لایه ‌های داخلی درون کاپ کیک مشخص می ‌شود.

بازی و مسابقه

یکی از ایده ‌های جذاب برای جشن تعیین جنسیت نوزاد، برگزاری بازی و یک مسابقه از قبل تعیین شده است. در این مسابقه قرار است دو نفر به شکل ‌های مختلف با یکدیگر رقابت کنند و در پایان، برنده بازی فردی باشد که نشان یا علامت جنسیت نوزاد را با خود به همراه دارد.

به عنوان مثال دو نفر که یکی از آن ها لباس با رنگ صورتی و دیگری لباس با رنگ آبی به تن دارند شروع به مسابقه دو می‌کنند. در این مسابقه، هر دو بازیکن کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند تا در نهایت فردی برنده میدان شود که رنگ لباس متناسب با جنسیت کودک را به تن دارد.

آتش بازی

یکی دیگر از ایده ‌های جالبی که برای جشن تعیین جنسیت نوزاد استفاده می‌ شود، آتش بازی است. البته آتش بازی که هیچ گونه خطری برای افراد حاضر در جشن به دنبال ندارد. اما موضوع آتش بازی از چه قرار است؟ در واقع افراد به چه شکلی با این روش می ‌توانند به جنسیت نوزاد پی ببرند؟ اگر در فصول سرد سال به سر می ‌برید این روش می ‌تواند یک روش جالب و هیجان انگیز برای جمع کردن عزیزانتان دور هم باشد.

در یک محیط دوست داشتنی و کاملاً امن مقداری آتش برپا کرده و همه افراد را دور این آتش جمع کنید. پس از روشن کردن آتش می ‌توانید از مقداری ماده مخصوص که باعث می ‌شود شعله آتش به رنگ صورتی یا آبی درآید استفاده کنید. به این شکل افراد به صورت همزمان از جنسیت نوزاد مطلع می ‌شوند و این یک سورپرایز عالی برای همه خواهد بود.

استفاده از آب رنگی

شربت تعیین جنسیت

اگر تمایل دارید در جشن تعیین جنسیت نوزاد خود کمی متفاوت و خاص عمل کنید می ‌توانید از این ایده بهره بگیرید. در این روش به تمامی مهمانان حاضر در جشن یک بطری آب معدنی به همراه یک پودر خوراکی رنگی داده می ‌شود. این پودر خوراکی معمولاً یا به رنگ صورتی و یا به رنگ آبی است که قطعاً هدف آن تعیین جنسیت نوزاد است. زمانی که قرار است مرحله اعلام جنسیت نوزاد آغاز شود، از تمامی مهمانان درخواست شده که پودری که در اختیار دارند را درون آب معدنی بریزند و همگی به سرعت متوجه خواهند شد که جنسیت نوزاد چیست.

کارت‌ های خراشیدنی

کارت پستال تعیین جنسیت

از دیگر ایده ‌های جشن تعیین جنسیت نوزاد استفاده از کارت پستال ‌های از قبل آماده شده است. شما می ‌توانید با خلاقیت خود تعداد مشخصی کارت پستال آماده کنید و بخشی از آن را به گونه ‌ای طراحی کنید که نیاز به خراشیده شدن داشته باشد. در واقع بعد از خراشیده شدن این ناحیه، جنسیت نوزاد بر همگان آشکار می ‌شود. شما می ‌بایست این کارت ‌ها را در بین تمام افراد حاضر در جشن پخش کرده و در زمان مقرر از آن ها بخواهید که به طور همزمان قسمت مورد نظر را خراش بدهند.

تخم مرغ شانسی

برای این روش قرار است شما برای غافلگیر کردن مهمانان از تخم مرغ شانسی استفاده کنید. این تخم مرغ ‌ها در واقع از قسمت وسط قابلیت باز شدن دارند. مدیر تدارکات جشن قبل از اینکه جشن برگزار شود داخل تخم مرغ را به وسیله انواعی از کاغذها و شکلات‌ های رنگی پر می‌کند. طبیعتاً می‌دانید که رنگ انتخاب شده، رنگ متناسب با جنسیت نوزاد است. در نهایت بعد از باز کردن تخم مرغ شانسی و مشاهده محتوی درون آن همگی به این موضوع پی خواهند برد که جنسیت نوزاد چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا