راهنمای خرید

از چه زمان و چه ماهی باید اقدام به خرید سیسمونی کرد؟

تجربه والد شدن، تجربه بسیار شیرین و هیجان انگیزی است که تنها آن دسته از افرادی که این موضوع را با تمام وجود حس کرده اند می توانند درک کنند. فرزندآوری با اینکه می تواند پیچیدگی ها، چالش ها، مسئولیت و استرس های خاص خود را داشته باشد، اما به قدری جذاب و بی نظیر است که والدین تمام این نگرانی ها را به جان می خرند. خرید سیسمونی نوزاد یکی از خوشایندترین لحظات قبل از تولد اوست که پدرها و مادرها از قبل برای آن برنامه ریزی می کنند تا به بهترین شکل ممکن انجام شود. اما زمان خرید سیسمونی دقیقا از چه وقت شروع می شود؟ در واقع بهتر است والدین از چه ماهی اقدامات لازم را برای خرید سیسمونی شروع کنند؟ در ادامه به پاسخ این سوالات خواهیم رسید.

بهترین زمان خرید سیسمونی نوزاد

بهترین زمان خرید سیسمونی نوزاد

در زمان های گذشته پدرها و مادرها از تکنولوژی سونوگرافی محروم بودند و نمی توانستند جنسیت نوزاد خود را تشخیص دهند. بنابراین از همان اوایل دوران بارداری مادر، شروع به خرید سیسمونی می کردند و این کار را به مرور انجام می دادند تا لوازم مورد نیاز نوزاد تکمیل شود. اما خوشبختانه امروزه به کمک سونوگرافی که در اکثر مواقع تشخیص کاملا درستی دارد، می توان جنسیت نوزاد را متوجه شد و دقیقا به سراغ وسایلی رفت که مناسب نوزاد باشند.

بنابراین زمان خرید سیسمونی وقتی است که بتوان با سونوگرافی جنسیت نوزاد را تشخیص داد. برای رفتن به سونوگرافی نیز باید حداقل 3 ماه از بارداری مادر گذشته باشد. پس ماه های 1 تا 3 بارداری زمان مناسبی برای خرید سیسمونی نیستند.

برخی از بانوان در هفته های اول تنها به دلیل یک سری علائم مشترک با بارداری تصور می کنند که باردار هستند. اما ممکن است به هم ریختن سیستم بدن به علت تغییرات هورمونی و عواملی از این دست باشد و ربطی به بارداری نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از اینکه به سرعت وارد پروسه خرید سیسمونی شوید، ابتدا مادر تمام آزمایشات بارداری و غربالگری را انجام دهد و پس از اطمینان از این موضوع برای مراحل بعدی برنامه ریزی شود.

همچنین خرید سیسمونی دیر هنگام نیز توصیه نمی شود. در ماه های آخر بارداری برخی مادران به دلیل شرایط جسمی سخت و سنگین شدن نمی توانند در پروسه خرید شرکت کنند و این موضوع می تواند برای آن ها ناراحت کننده باشد. همچنین گاهی اوقات مادران، زایمان زودهنگام دارند و بنابراین بهتر است از قبل همه چیز برای ورود نوزاد آماده و مهیا باشد.

بازه زمانی مناسب برای خرید سیسمونی نوزاد

بازه زمانی مناسب برای خرید سیسمونی نوزاد

برای اینکه مادران در تمام مراحل خرید سیسمونی امکان همراهی داشته باشند، باید این اقدام را در یک بازه زمانی مناسب انجام دهید. با اینکه بعد از 3 ماهگی جنسیت نوزاد مشخص می شود. اما بهتر است خرید سیسمونی را کمی به تعویق بیندازید. بهترین زمان خرید سیسمونی معمولا از پایان 4 ماهگی است. دلیل آن هم این است که متاسفانه در برخی مواقع قلب جنین تا قبل از 4 ماهگی تشکیل نمی شود و احتمال سقط جنین نیز وجود دارد. اما پس از پایان 4 ماهگی والدین می توانند با خیال آسوده برای خرید سیسمونی هزینه کنند.

اگر بخواهیم برای خرید سیسمونی یک بازه مناسب پیشنهاد دهیم، می توانیم بگوییم بازه 4 تا 8 ماهگی مادر بهترین زمان خرید سیسمونی است. اگر این کار را زودتر نیز به اتمام رساندید که خیلی هم بهتر می شود. از آن جایی که لوازم بهداشتی نوزاد مثل روغن بچه، دستمال مرطوب، صابون، شامپو، کرم ها و لوسیون ها هر کدام تاریخ انقضای مشخصی دارند، بهتر است خرید این وسایل را به ماه های پایانی موکول کنید تا قبل از تولد نوزاد، این محصولات منقضی نشوند و بتوان برای مدت زمان بیشتری از آن ها استفاده کرد.

نکات مهم در خرید سیسمونی نوزاد

زمان خرید سیسمونی

حال که به بهترین زمان خرید سیسمونی پی بردید، بهتر است یک سری نکات را برای خرید نیز در نظر داشته باشید. به هرحال خرید لوازم نوزاد می تواند هزینه قابل توجهی روی دست والدین بگذارد. به همین دلیل شما برای صرفه جویی در هزینه ها باید این کار را با برنامه ریزی و حساب و کتاب انجام دهید. در ادامه به چند مورد از این نکات مهم اشاره می کنیم.

1. توجه به فضای در دسترس

قبل از اینکه لیستی از انواع و اقسام وسایل نوزاد را آماده کنید، بهتر است نگاهی به اتاق کودک خود بیندازید و ببینید آیا این اتاق فضای کافی برای قرار دادن لوازم موردنظر شما را دارد یا خیر. اگر اتاق کودک کوچک است بهتر است تنها وسایلی را تهیه کنید که بیشتر موردنیاز هستند. از جمله لوازم ضروری در سیسمونی نوزاد عبارتند از: پوشک بچه، چند دست لباس نوزادی، وسایل حمام، کرم و پودر سوختگی پای نوزاد، دستمال مرطوب، شیشه شیر، تشک مخصوص تعویض بچه و…

2. در نظر گرفتن بودجه

اگر شما برای خرید سیسمونی نوزاد به بازار بروید، متوجه خواهید شد که چه اندازه وسایل و اقلام متنوع وجود دارند که شاید حتی به آن ها فکر هم نکرده باشید. البته که لزوما خرید تمامی این وسایل نیاز نیست و برخی والدین بدون دلیل و تنها به علت اشتیاق فراوان در تجربه اول خود، هزینه زیادی را صرف خرید سیسمونی می کنند. به هر صورت بهتر است بعد از اینکه لیست خرید را آماده کردید، بودجه خود را نیز به طور دقیق برآورد کنید تا بتوانید یک برنامه ریزی روی خرید خود داشته باشید و هزینه ها را به درستی مدیریت کنید.

3. توجه به کیفیت لوازم سیسمونی

بهتر است تعداد وسایلی که می خرید کم باشند اما از نظر کیفیت جزء باکیفیت ترین محصولات بازار باشند. لزومی ندارد برای خرید لوازم غیر ضروری هزینه کنید. به جای آن، سعی کنید همان مقدار بودجه ای که در اختیار دارید را برای خرید لوازم باکیفیت و مرغوب خرج کنید. به عنوان مثال، در خرید پوشک و لباس نوزاد بهتر است به سراغ محصولات باکیفیت و ضد حساسیت بروید که نوزاد را دچار مشکلات پوستی و امثال آن نکنند. لباس نوزاد باید از الیاف مرغوبی تهیه شده باشد. همچنین در انتخاب سایز لباس و پوشک نیز دقت کنید تا بعدا مجبور نباشید هزینه بیشتری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا