راهنمای خرید

خرید سرویس خواب کنار مادر مخصوص نوزاد در طرح های مختلف

یکی از مهم ترین لوازم در خرید سیسمونی، سرویس خواب نوزاد است که باید با دقت زیادی انتخاب شود. سرویس خواب نوزاد در مدل های گوناگونی به بازار عرضه می شود. از آن جایی که نوزادان در ماه های ابتدایی تولد به مراقبت زیادی نیاز دارند و شب بیداری های آن ها بسیار زیاد است، تولیدکنندگان محصولاتی را طراحی و تولید کرده اند که بتوان از سرویس خواب در اتاق مادر استفاده کرد. سرویس خواب کنار مادر دقیقا همان محصولی است که از آن صحبت می کنیم. در این مطلب برای آن دسته از والدینی که در مورد کارایی این نوع سرویس خواب اطلاعی ندارند، توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

سرویس خواب کنار مادر چیست؟

سرویس خواب کنار مادر چیست؟

وقتی تصمیم به خرید سرویس خواب می گیرید، با محصولات متنوعی روبرو می شوید که شاید انتخاب را برای شما سخت و دشوار کند. در بازار انواع و اقسام گوناگونی از سرویس خواب سفری، کنار مادر، موزیکال و… وجود دارند که هر کدام کاربردها و مزایای خاص خود را دارند. اما ما در این بخش قصد داریم بیشتر با سرویس خواب کنار مادر آشنا شویم.

همانطور که از نام محصول پیداست، این سرویس خواب دقیقا کنار تخت مادر نصب می شود. این تولیدات به جهت افزایش ایمنی کودکان استفاده می شوند و طراحی بسیار خاص و مدرنی دارند. نحوه نصب این تخت به این صورت است که از یک سمت به کمک نرده ها یا زیپی که برای آن در نظر گرفته شده، به تخت مادر وصل می شود.

به این شکل می توان نوزاد را درون تخت و در نزدیک ترین حالت ممکن به مادر قرار داد. یکی از نکات جالب توجه این تخت آن است که می توان ارتفاع آن را متناسب با ارتفاع تخت مادر تنظیم کرد. اینگونه مادران می توانند به راحتی روی شرایط نوزاد خود کنترل داشته باشند.

کاربرد سرویس خواب کنار مادر

کاربردهایی که تصمیم داریم برای این سرویس خواب عنوان کنیم، در واقع نوعی مزیت نیز برای این محصولات محسوب می شوند. بنابراین می توان گفت، با خرید این نوع سرویس خواب برای نوزاد خود می توانید از امتیازات زیادی بهره مند شوید. البته نکته ای که باید در مورد این محصول حتما در نظر داشته باشید این است که این تولیدات تنها برای چند ماه اول پس از تولد نوزاد طراحی شده اند و پس از آن با در نظر گرفتن عادات خواب نوزاد بهتر است، تخت خواب او به اتاق خواب مخصوصش انتقال داده شود. از مهم ترین کاربردهای این نوع سرویس خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش کیفیت خواب نوزاد: یکی از کاربردهای مهم سرویس خواب کنار مادر این است که با کمک این تخت، نوزاد در عین استقلال در خواب می تواند به مادر خود نزدیک بوده و احساس امنیت بیشتری داشته باشد. نوزادان معمولا با استشمام بوی مادر آرامش زیادی پیدا می کنند. پس این نوع سرویس خواب به کیفیت خواب نوزاد کمک زیادی خواهد کرد.
  • متاسفانه آمار مرگ و میر و خفه شدن نوزادان در خواب قابل توجه است. با نزدیک بودن نوزاد به تخت مادر چنین احتمالی به صفر می رسد و امنیت نوزاد تا حد زیادی تامین می شود. بنابراین یکی از کاربردهای مهم سرویس خواب کنار مادر، حفظ امنیت نوزاد است.
  • سرویس خواب کنار مادر باعث می شود تا نوزاد برای خوردن شیر نیمه شب نیازی به جابجایی نداشته باشد. این موضوع کمک می کند تا خواب عمیق نوزاد به هم نریخته و او پس از خوردن شیر به راحتی به خواب برود.
  • این سرویس خواب به بهبود خواب والدین نیز کمک زیادی می کند. اینگونه مادران برای آرام کردن، خواباندن، شیر دادن و چک کردن نوزاد در طول شب نیاز به رفت و آمد مرتب به اتاق خواب او ندارند و می توانند به راحتی از کنار تخت، او را زیر نظر داشته باشند.
کاربرد سرویس خواب کنار مادر

تفاوت سرویس خواب کنار مادر با سرویس خواب معمولی در چیست؟

خب یکی از تفاوت ها و برتری های واضح سرویس خواب کنار مادر نسبت به سرویس خواب معمولی این است که این نوع سرویس خواب، به گونه ای طراحی شده که تخت نوزاد به صورت کاملا ایمن به تخت مادر متصل می شود. به این صورت در اثر تکان خوردن نوزاد یا والدین در حین خواب، تخت ها جابجا نشده و همه چیز در امن ترین حالت ممکن خواهد بود.

تفاوت سرویس خواب کنار مادر با سرویس خواب معمولی در چیست؟

این تخت ها اغلب دو منظوره هستند. یعنی هم امکان اتصال به تخت مادر را دارند و هم قابل جابجایی هستند. همانطور که اشاره شد، این تخت قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. در حالی که در سرویس خواب معمولی تخت با یک ارتفاع مشخص تولید می شود و امکان کم یا زیاد کردن ارتفاع آن وجود ندارد.

تخت قابل اتصال به تخت مادر، دارای یک دیواره متحرک است. این دیواره قابل حرکت بوده و مادر برای شیر دادن به نوزاد و خواباندن او می تواند آن را جابه‌جا کند. در صورتی که چهار سمت تخت های معمولی ثابت و بدون تحرک هستند.

سرویس خواب کنار مادر شامل چه وسایلی می شود؟

سرویس خواب کنار مادر شامل چه وسایلی می شود؟

از مهم ترین تجهیزات سرویس خواب کنار مادر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشک نوزادی
  • پتو نوزادی
  • بالش
  • قنداق فرنگی
  • دارای پایه متحرک
  • برخی از آن ها دارای پشه بند هستند.
  • برخی قابلیت تبدیل شدن به گهواره را نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا