راهنمای خرید

کدام لباس های زمستانی را در فصول سرد برای نوزاد تهیه کنیم؟

انتخاب لباس برای نوزاد با توجه به شرایط آب و هوایی شاید گاه برای والدین سخت باشد. خصوصا والدینی که اولین تجربه فرزند دار شدن را دارند. این موضوع مخصوصا در فصول سرد سال اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که نوزادان معمولا سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و بیشتر در معرض بیماری های ویروسی و سرماخوردگی قرار دارند. از این رو برای خرید لباس زمستانی نوزاد باید انتخاب درستی داشت. اگر برای خرید لباس زمستانه فرزند خود نیاز به راهنمایی دارید و کمی سردرگم هستید، توصیه می کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای خرید لباس زمستانی نوزاد

خرید لباس زمستانی یکی از شیرین ترین و لذت بخش ترین کارهاست. فصل زمستان در عین حال که می تواند عامل شیوع بسیاری از بیماری ها باشد، ولی به دلیل شرایط آب و هوایی سرد و تجربه برف و باران، طرفداران بسیار زیادی دارد. البته والدین در این مورد کمی نگرانی نیز دارند. مخصوصا والدینی که به تازگی نوزادی به جمع آن ها اضافه شده است.

بنابراین برای انتخاب لباس زمستانی نوزاد باید نکاتی را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم مد نظر داشته باشید و با رعایت این نکات، دوران سرد و یخبندان را به خوبی سپری کنید. تنها با دقت در خرید پوشاک نوزاد می توانید از این فصل جذاب خاطراتی به یاد ماندنی را برای خود و فرزندانتان رقم بزنید.

انتخاب لباس زمستانی نوزاد مخصوص خانه

انتخاب لباس زمستانی نوزاد مخصوص خانه

باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که نوزادان علاوه بر بیرون منزل، در داخل خانه نیز به لباس مخصوص نیاز دارند تا این لباس ها حرارت بدن آن ها را به خوبی حفظ کرده و در برابر سرما کاملا از کوک شما محافظت کند. مسلما برای انتخاب این نوع پوشاک باید علاوه بر گرم بودن لباس به سایز و اندازه و میزان نرمی و راحتی آن نیز توجه داشته باشید.

اغلب نوزادان و کودکان با پوشیدن لباس، میانه خوبی ندارند و یا از اینکه بیش از حد دست و پایشان بسته باشد استقبال نمی کنند، بنابراین باید لباسی را انتخاب کنید که در عین گرم نگه داشتن آن ها، از ایجاد مزاحمت جلوگیری کند. توجه کنید که باید دمای خانه استاندارد باشد و از پوشاندن بیش از حد لباس به نوزاد خودداری کنید.

زیاده روی در این مورد نیز می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. لباس های تولید شده از جنس پنبه معمولا گزینه مناسبی هستند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید دمای بدن نوزاد متعادل است می توانید نواحی شکم، پهلوها و کمر را با دست لمس کنید. عرق کردن یا خنک بودن این نواحی نشان دهنده این است که یک جای کار می لنگد. تعریق زیاد دلیل بر استفاده بی رویه از لباس و خنک بودن بدن نیز دلیل بر استفاده ناکافی از لباس برای نوزاد است.

انتخاب لباس زمستانی نوزاد مخصوص بیرون

انتخاب لباس زمستانی نوزاد مخصوص بیرون

معمولا دمای خانه همیشه تحت کنترل است و والدین می توانند با توجه به شدت سرد بودن هوا، دمای خانه را افزایش یا کاهش دهند. اما در خارج از منزل دیگر چنین کنترلی روی سرد بودن هوا وجود ندارد و بنابراین والدین باید سرمای هوای را با استفاده از لباس های ضخیم و مناسب برای نوزادان جبران کنند.

بهترین پارچه هایی که از آن ها برای تولید لباس زمستانی نوزاد استفاده می شود، پارچه های پنبه ای، پشمی و اغلب مخمل هستند. این پارچه ها عایق بسیار خوبی در برابر نفوذ رطوبت و سرما به بدن هستند و می توانند گرمای بدن را به خوبی حفظ کنند.

برای انتخاب لباس زمستانی نوزاد یک لیست وجود دارد که لازم است تمامی این موارد را از قبل برای ورود به این فصل آماده داشته باشید. خرید دستکش و کلاه، کاپشن، جوراب مخصوص زمستانی، لباس آستین بلند، ژاکت و هودی از مهم ترین این پوشاک هستند که حداقل یک یا دو نمونه از هر کدام باید تهیه کنید.

همچنین می توانید برای گرم نگه داشتن نوزاد از قنداق فرنگی نیز استفاده کنید. به دلیل استفاده از پشم شیشه در لایه های داخلی قنداق فرنگی و همچنین پوشش تمام بدن نوزاد حتی دست و پا و سر، قنداق فرنگی می تواند بهترین گزینه برای روز های سرد در بیرون از خانه باشد.

نکات مهم در خرید لباس زمستانی نوزاد

نوزادان و کودکان هم مانند همه ما نیاز به هوای تازه دارند. بنابراین ضروری است که در فصول سرد سال نیز روزهایی را در بیرون از خانه سپری کنید. پس برای اینکه نوزاد در طول مدتی که بیرون از خانه است پوشش کاملی داشته باشد، بهتر است لیستی از پوشاک زمستانی موردنیاز برای او آماده کرده و آن ها را خریداری کنید.

وقتی تصمیم به خرید لباس زمستانی برای نوزاد خود می گیرید، با محصولات متنوعی روبرو می شوید که انتخاب را کمی برایتان سخت می کند. اما اگر نکاتی را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، در نظر داشته باشید، مسلما انتخاب معقولانه تر و خریدی رضایت بخش خواهید داشت. این نکات به شرح زیر هستند:

  • معمولا یکی از فاکتورهای مهم برای بزرگسالان در انتخاب لباس زمستانی، زیبایی لباس است. البته که این موضوع اهمیت دارد، اما در خصوص لباس زمستانی نوزاد باید آخرین فاکتور در نظر گرفته شود. شما باید ابتدا میزان نرمی، لطافت، راحتی و گرم بودن لباس را بررسی کنید و از این بابت مطمئن شوید که انتخاب مناسبی برای فرزندتان است. در نهایت می توانید فاکتور زیبایی را نیز مد نظر داشته باشید.
  • نوزادان در دوران رشد به سر می برند و هر سال با تغییر سایز آن ها، شما ناگزیر به خرید لباس جدید هستید. اما برخی لباس ها معمولا فقط برای یک رده سنی خاص طراحی نمی شوند. به عنوان مثال شما می توانید لباس های زمستانی نوزاد را برای بازه سنی 3 تا 12 ماه، 1 تا 3 سال و… تهیه کنید.
  • از بهترین انواع کاپشن برای نوزاد، کاپشن سرهمی است که پوشش بسیار خوبی را ایجاد می کند. همچنین این نوع کاپشن با زیپ یا دکمه بسته شده و از نفوذ هوا به داخل جلوگیری به عمل می آورد.
  • بهتر است برای خرید دستکش، به سراغ دستکش ضد آب بروید.

انواع مدل لباس زمستانی نوزاد

انواع مدل لباس زمستانی نوزاد

در بخش های گذشته به طور مفصل با لباس های زمستانی نوزاد آشنا شدیم. اما بهتر است به این موضوع نیز اشاره کنیم که لباس های زمستانه علاوه بر کارایی، از نظر طراحی و رنگ بندی تنوع بسیار بالایی دارند. البته که خریداران در این خصوص می توانند کاملا سلیقه ای عمل کنند. به عنوان مثال کاپشن مخصوص نوزاد در انواع کلاه دار، بدون کلاه، ساده، سرهمی، تک لایه و چند لایه به بازار عرضه می شود. هودی ها همچنین در انواع جلو بسته، زیپی، دکمه ای، ساده و طرح دار موجود هستند. شما می توانید بر اساس نیاز نوزاد، بهترین طرح و مدل لباس زمستانی را برای او تهیه کنید.

خرید آنلاین لباس زمستانی نوزاد

خوشبختانه با وجود فروشگاه های آنلاین، دیگر نیازی به مراجعه حضوری در فروشگاه های لباس کودک نیست. فروشگاه های آنلاین لیست بسیار متنوعی از جدیدترین لباس های نوزادی را در اختیار شما قرار می دهند. با خرید آنلاین می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید.

  • قطعا در این روش، صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه شما می شود.
  • شما از این طریق می توانید به سرعت در جریان تخفیفات فروشگاه ها قرار بگیرید و پوشاک نوزاد را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.
  • امکان مقایسه لباس ها، مدل ها و لیست قیمت محصولات وجود دارد. می توانید چند فروشگاه معتبر و مطرح را در نظر گرفته و محصولات هر کدام را به صورت دقیق مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.
  • البته این نوع خرید مناسب آن دسته از افرادی است که سایز دقیق فرزند خود را می دانند و می توانند با اطمینان خاطر پوشاک مورد نظر را انتخاب کنند.
  • با خرید آنلاین، محصولات در کمترین زمان ممکن در دست ارسال قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا