مادر و کودک

تاثیر موتزارت بر هوش نوزاد و جنین

تا به حال درباره تاثیر آهنگ های موتزارت برای نوزادان چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید شنیدن این آهنگ ها تا چه اندازه روی هوش نوزادان تاثیرگذار است؟ حتی مادران باردار در دوران بارداری می توانند با شنیدن آهنگ های موتزارت در افزایش هوش جنینی که قرار است در آینده متولد شود نقش داشته باشند. در این مطلب قصد داریم بیشتر در رابطه با تاثیر بی نظیر آهنگ های موتزارت روی هوش نوزاد و جنین صحبت کنیم.

تاثیر آهنگ های موتزارت بر هوش نوزاد و جنین

پیش از اینکه در رابطه با آهنگ های موتزارت برای نوزادان صحبت کنیم، می خواهیم کمی به اهمیت دوران بارداری بپردازیم. علم همیشه در حال کشف ناشناخته هاست. یکی از موضوعات جذابی که همیشه در علم پزشکی به آن پرداخته می شود، شرایطی است که مادران باردار در طول دوران بارداری خود آن را تجربه می کنند.

وضعیت جنین به شکلی عجیبی به شرایط روحی مادر پیوند خورده است. در واقع این تنها رژیم غذایی و سلامت جسمی مادر نیست که روی هوش، زیبایی و سلامت جنین تاثیر می گذارد. بلکه مهم تر از آن وضعیت روحی مادر است که خوشبختانه این روزها بیشتر به این مقوله پرداخته می شود.

موتزارت برای نوزاد

مادران باردار و دیگر اعضای خانواده باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در این دوره حساس آرام ترین شرایط را برای جنین فراهم آورند. یکی از بهترین کارهایی که می توان در این مدت انجام داد، شنیدن آهنگ های دلنشین و آرامش بخش است. طی بررسی ها و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، می توان اینگونه ادعا کرد که آهنگ های موتزارت تاثیر شگفت انگیزی روی هوش جنین دارند.

این تحقیقات حاکی از آن هستند که آرامش روحی مادرانی که در دوران بارداری اقدام به شنیدن آهنگ های موتزارت کرده اند، نسبت به دیگر مادران بیشتر بوده است. علاوه بر آرامشی که در روح و روان مادران ایجاد می شود، سبک موسیقی های موتزارت روی افزایش هوش جنین نیز تاثیراتی دارد که جزء نکات جالب این تحقیقات به شمار می رود.

بهترین آهنگ های موتزارت برای افزایش هوش جنین

اگر در دوران بارداری به سر می برید، به شما پیشنهاد می کنیم برای افزایش هوش جنین خود و تقویت مغز او در دوران نوزادی به آهنگ های معرفی شده در لیست زیر که از مجموعه موسیقی های موتزارت انتخاب شده اند گوش دهید.

  • Eine Kleine Nachtmusik
  • Sonata in C
  • The Marriage of Figaro
  • Waltz No. 8 in F
  • Dalla Sua Pace
  • Turkish March
  • Minuet in G
  • Symphony No. 40
  • Romance in C
  • Concert No. 21
  • Waltz No. 2 in F
  • Un’ Aura Amorosa
  • May Song
  • Waltz in Bb
  • The Magic Flute

این سری آهنگ ها از مجموعه آثار کلاسیک و مشهور موتزارت انتخاب شده اند که دارای ملودی بسیار نرم و لطیف بوده و علاوه بر افزایش آرامش مادران باردار به افزایش هوش جنین و نوزادان نیز بسیار کمک می کنند.

تاثیر موسیقی بر بارداری و زایمان مادر

موتزارت برای نوزاد

نقش آرامش مادر در دوران بارداری و تاثیر آن روی جنین یکی از مهم ترین مواردی است که تمامی پزشکان در مورد آن متفق القول هستند. به هر اندازه که مادر در این دوران آرامش بیشتری را تجربه کند، جنین نیز کاملا به این موضوع پی می برد و آن را حس می کند. این موضوع را می توانید از واکنش ها و تکان خوردن جنین کاملا متوجه شوید.

اما چرا ادعا می کنیم که آهنگ های موتزارت برای نوزاد و بخصوص جنین تاثیر مثبتی دارند و حتی می توانند باعث افزایش هوش نوزادان شوند؟ در ادامه به چند نمونه از تاثیرات مثبت این سبک موسیقی روی روحیه مادران باردار و به دنبال آن شرایط روحی نوزاد اشاره می کنیم:

  • در دوران بارداری، مادران با تغییرات شدید هورمونی مواجه می شوند. این موضوع سبب اختلالات خلقی در آن ها شده و در نتیجه تا حدودی تاثیر منفی بر روی وضعیت جنین می گذارد. این تغییرات فیزیولوژیکی و اضطرابی که به دنبال آن می آید به نحوی قابل کنترل و مدیریت هستند. شنیدن موسیقی های موتزارت یکی از بهترین اقدامات برای کاهش استرس مادران باردار و افزایش آرامش روحی در آن هاست.
  • مادران بارداری که نیازمند استراحت مطلق هستند و برای افزایش آرامش روحی و روانی خود نمی توانند هزینه های هنگفتی کنند، اما می توانند با شنیدن روزانه چند دقیقه یا چند ساعت از موزیک های موتزارت، آرامش از دست رفته خود را بازگردانده و به این شکل به آرامش جنین نیز بیفزایند.
  • موسیقی های موتزارت مخصوص مادران باردار بسیار لطیف و ملایم بوده و لحن آرامی دارند. بنابراین از افزایش فشار خون در مادران باردار جلوگیری می کنند. اینگونه جنین نیز در آرامش بیشتری به سر خواهد برد.

کلیه موارد بالا در کنار هم باعث می شوند تا مادر زایمان راحت تری نیز داشته باشد.

بهترین موسیقی برای هوش نوزاد

موتزارت برای نوزاد

در زمان های قدیم آگاهی و دانش مردم از روش های مراقبت از مادران باردار و جنین به اندازه امروز زیاد نبود. اما این روزها به لطف تحقیقات و آزمایشات متعددی که در زمینه بارداری و دوران پس از بارداری انجام شده، دانشمندان به نتایج شگفت انگیزی دست یافته اند که یکی از مهم ترین آن ها تاثیر شنیدن موسیقی ملایم برای حفظ آرامش مادر و جنین است.

اگر می خواهید فرزند باهوشی داشته باشید، از شنیدن موزیک های آرام غافل نشوید. اما علاوه بر این، راهکار ساده دیگری نیز وجود دارد که از قدیم الایام تاکنون مادران برای افزایش آرامش فرزندان خود به کار می بردند. این راهکار چیزی نیست جز خواندن لالایی برای نوزاد. تاثیر لالایی روی نوزاد آن هم با صدای دلنشین مادر به قدری زیاد است که شاید هیچ چیزی جایگزین آن نشود.

نوزادی که در دوران جنینی به واسطه آرامش بخش ترین موسیقی ها آرامش می یافته و حال نیز روز و شب با صدای دلنواز مادر به خواب می رود، قطعا از نظر روانشناختی، رفتاری و دیگر خصلت های روحی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به دیگر نوزادان دارد.

پس اگر مادر در دوران بارداری و پس از آن به کمک موسیقی های آرامش بخش همچون موسیقی موتزارت جوی آرام برای روان و ذهن نوزاد خود به وجود آورده، بعید نیست که این نوزاد با دیگر نوزادان از نظر هوش و دیگر مهارت های ذهنی متفاوت باشد و شرایط بهتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا